Lokalizacja
Opis: Przyczyną incydentu, polegającego na wyświetleniu się przestróg FADEC MINR, FLI
DEGR, FADEC FAIL, ENG MANUAL prawego silnika podczas lotu były zanieczyszczenia
złącz P1 systemu EEC (Electronic Engine Control) i P7 systemu DCU (Data Control Unit),
które spowodowały brak przepływu sygnałów w elektronicznym układzie sterowania
prawego silnika FADEC (Full Authority Digital Engine Control).
Pilot przerwał wykonywanie zadania i po ustaleniu warunków lotu zgodnie
z procedurami zawartymi w FLM powrócił na lotnisko startu EPBC bez następstw. Po
przemyciu złacz P1 i P7 przez personel SOT i sprawdzeniu układu, śmigłowiec został
dopuszczony do dalszej eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Babice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Śmigłowiec EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne: SP-HXF
Numer akt: 563/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20120563U.pdf | 52.38 KB |