Lokalizacja
Opis: 8 czerwca 2019 r. po starcie szybowca i po nawiązaniu kontaktu z termiką około godziny 12:16 LMT pilot zgłosił przez radio opuszczenie stref szybowcowych i rozpoczął zaplanowany przelot szybowcowy którego punktem zwrotnym miało być lotnisko Kielce-Masłów (EPKA). Według oświadczenia pilota na skutek zaniku noszeń termicznych w trakcie dolotu, będąc na wysokości około 500 metrów AGL podjął decyzję o lądowaniu w terenie przygodnym. Na wysokości około 120 metrów będąc na prostej do lądowania obniżył wysokość lotu do wybranego pola, które jak ocenił będąc na podejściu, że było jednak zbyt krótkie i wymagało przyziemienia na samym jego początku. Pilot będąc na podejściu do lądowania mijając drogę znajdującą się przed wybranym polem poczuł silne uderzenie szybowca w znak drogowy, szybowiec wykonał rotację w lewo, przyziemił z trawersem i po obrocie około 210° zatrzymał się. Pilot nie odniósł żadnych obrażeń ciała. Szybowiec uległ poważnym uszkodzeniom: zniszczona została przednia część oszklenia kabiny szybowca, wyłamana tablica przyrządów, wyłamana lewa lotka i uszkodzone lewe skrzydło.
Miejsce zdarzenia: Wola Batorska k. Niepołomic, woj. małopolskie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: SZD 48-1 Jantar Standard 2
Znaki rejestracyjne: SP-3258
Numer akt: 2071/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
raport_koncowy_2071_19.pdf | 1 MB |