Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Boeing B 737-800 SP-ENQ 2019/4630

Data zdarzenia: 
8 October, 2019 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Portugal
32° 41' 52.0008" N, 16° 46' 27.9984" E

 Opis: Po starcie z lotniska LPMA w trakcie chowania klap włączyła się sygnalizacja „Master Caution”. Załoga sprawdziła sygnalizacje na „Overhead Panel” (Panel górny), gdzie świeciła się lampka sygnalizacji „Low pressure”. W tym samym czasie zaobserwowano brak płynu hydraulicznego w systemie „B”. W związku z powyższym załoga wykonała najpierw procedurę NNC (Non-Normal Checklist) „Loss of System B” a następnie analizę NITS (Nature of problem, Intentions, Time available, Special instructions) i „TDODAR” (Time, Diagnose, Options, Decide, Assign, Review). W wyniku przeprowadzonych analiz załoga podjęła decyzję o kontynuacji lotu na lotnisko docelowe EPKT (Katowice–Pyrzowice). Lądowanie na lotnisku EPKT odbyło się bez następstw.

Miejsce zdarzenia: CTR lotniska LPMA (FNC, Funchal, Madera)

Państwo: Portugalia

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing B 737-800

Znaki rejestracyjne: SP-ENQ

Numer akt: 2019/4630

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2019_4630_uchwala.pdf114.86 KB
comments powered by Disqus