Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 688/10
Miejsce zdarzenia: Biskupiec
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ultralekki Zenair CH601 Zodiac
Znaki rejestracyjne: OK-MUA71
Przyczyna incydentu:
Uszkodzenie połączenia wielowypustowego napędu przekładni śmigła z powodu niedostatecznej
jego trwałości, co doprowadziło do rozłączenia napędu przekładni, a w następstwie do braku
ciągu śmigła i wymusiło awaryjne lądowanie w terenie przygodnym.
Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje zastosowane przez podmiot środki profilaktyczne:
Zaproponowano producentowi przekładni sprawdzenie procesu technologicznego i jakości używanych
materiałów do produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem procesu obróbki elementów przekładni.
oraz propozycje zmian systemowych:
Zaproponowano sprawdzanie luzu na połączeniu wielowypustowym napędu przekładni bez
jej demontażu podczas przeglądów przed lotem.
Zaproponowano demontaż przekładni przy obsługach 200h podczas, których wymieniany jest
również olej, w celu weryfikacji stopnia zużycia elementów połączenia napędu przekładni.
Wprowadzić odpowiednie zapisy tych czynności w Instrukcji Obsługi Technicznej oraz zatwierdzić
te zmiany u inspektora prowadzącego kontrole na tym statku powietrznym.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_688_U.pdf | 60.96 KB |