Zdarzenie lotnicze podczas podejścia do lądowania samolotu Boeing 737-400 1009/15

Data zdarzenia: 
12 June, 2015 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Port lotniczy LGBL (Almira, Grecja)
Greece
39° 13' 9.9984" N, 22° 47' 39.0012" E

 Opis: W trakcie podejścia do lądowania, po wypuszczeniu podwozia załoga zauważyła wskazanie nie wypuszczenia lewego podwozia głównego (czerwona lampka na Landing Gear Panel i sygnał dźwiękowy). Wykonano dwukrotna próbę chowania i wypuszczania podwozia, lecz sygnalizacja pozostała bez zmian. Załoga wykonała listę kontrolna GEAR DISAGREE a następnie potwierdziła wypuszczenie i zablokowanie lewego podwozia głównego używając wziernika (Main Gear Viewer) i stwierdzając ustawienie się czerwonych znaczników na zastrzale bocznym blokady podwozia w jednej linii. Ponadto załoga wykonała niski przelot nad droga startową celem uzyskania
potwierdzenia wypuszczenia podwozia od służb naziemnych. Samolot wylądował bezpiecznie w asyście lotniskowej straży pożarnej. Po lądowaniu kapitan dokonał odpowiednich zapisów w PDT i skontaktował się z MCC. Mechanik obsługi naziemnej po wykonaniu testów stwierdził uszkodzenie czujnika wypuszczenia goleni lewego podwozia głównego. Czujnik wymieniono i samolot dopuszczono do eksploatacji bez ograniczeń.

Miejsce zdarzenia: Port lotniczy LGBL (Almira, Grecja)

Państwo: Grecja

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1009/15

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2015_1009_rk.pdf253.77 KB
comments powered by Disqus