Lokalizacja
Opis: W trakcie podejścia do lądowania, po wypuszczeniu podwozia załoga zauważyła wskazanie nie wypuszczenia lewego podwozia głównego (czerwona lampka na Landing Gear Panel i sygnał dźwiękowy). Wykonano dwukrotna próbę chowania i wypuszczania podwozia, lecz sygnalizacja pozostała bez zmian. Załoga wykonała listę kontrolna GEAR DISAGREE a następnie potwierdziła wypuszczenie i zablokowanie lewego podwozia głównego używając wziernika (Main Gear Viewer) i stwierdzając ustawienie się czerwonych znaczników na zastrzale bocznym blokady podwozia w jednej linii. Ponadto załoga wykonała niski przelot nad droga startową celem uzyskania
potwierdzenia wypuszczenia podwozia od służb naziemnych. Samolot wylądował bezpiecznie w asyście lotniskowej straży pożarnej. Po lądowaniu kapitan dokonał odpowiednich zapisów w PDT i skontaktował się z MCC. Mechanik obsługi naziemnej po wykonaniu testów stwierdził uszkodzenie czujnika wypuszczenia goleni lewego podwozia głównego. Czujnik wymieniono i samolot dopuszczono do eksploatacji bez ograniczeń.
Miejsce zdarzenia: Port lotniczy LGBL (Almira, Grecja)
Państwo: Grecja
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1009/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1009_rk.pdf | 253.77 KB |