Lokalizacja
Opis: W dniu 13 sierpnia 2014 roku załoga dyżurna EMS w trakcie dolotu do lotniska EPWA wg
standardowego dolotu AGAVA 3P nad punktem BEMRA wykonała holding zgodnie z instrukcją ATC. Dolot do holdingu, oczekiwanie oraz podejście odbywało się w silnym opadzie deszczu, lekkiej turbulencji w sąsiedztwie chmur burzowych z prędkościami od 200 KIAS do160 KIAS w konfiguracji gładkiej. Czas przebywania samolotu w silnym opadzie deszczu wyniósł około 40 min. W trakcie oczekiwania, dalszego wektorowania do lądowania oraz samego podejścia zaobserwowano kilkukrotne, krótkotrwałe pojawienie się komunikatu IAS na monitorach PFD ( Pilot Primary Flight Display ) wraz z różnicami wskazań prędkości dochodzących do 12 KIAS pomiędzy lewym PFD, a prawym PFD i ESIS ( Elektronic Stand-by Instrument System ). Ze względu na turbulencję oraz pojawiające się komunikaty IAS nie było możliwości jednoznacznego określenia, który z prędkościomierzy działa poprawnie. Prędkość w trakcie podejścia przyjęto na podstawie wskazań GPS, DME, ustawień TRQ oraz wektora wiatru. Podejście końcowe VOR/DME do pasa 15 odbyło się w warunkach VMC. Lądowanie przebiegło normalnie. Samolot został zawieszony w eksploatacji i przekazany do stacji obsługi technicznej. W dniu 14 sierpnia 2014 roku podczas sprawdzenia, stwierdzono wodę w lewym i prawym układzie rurek Pitot. Wodę usunięto sprężonym powietrzem i wykonano sprawdzenie szczelności zgodnie z AMM 34-11-00/210. Samolot dopuszczono do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piaggio 180 Avanti II
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1375/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1375_u.pdf | 207.81 KB |