Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 225/11
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samoloty PZL M-18 Dromader
Znaki rejestracyjne: SP-ZWG i SP-ZZD
Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną zdarzenia, polegającego na stwierdzeniu pęknięcia
piasty koła lewego podwozia głównego (nr części D41.510.00.2L, nr fabr. Z860210), były
błędy popełnione podczas czynności obsługowych (kasowania luzu) przez personel
obsługowy, wskutek których doszło do wprowadzenia nadmiernych lokalnych naprężeń w
materiał piasty.
Komisja akceptuje działania profilaktyczne podjęte przez Użytkownika, polegające na
natychmiastowym, sukcesywnym sprawdzeniu piast kół na wszystkich posiadanych samolotach
typu M-18 Dromader.
Komisja formułuje następujące zalecenie profilaktyczne dla ULC:
Rozważyć celowość wydania odpowiedniej Dyrektywy Zdatności.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2011_225_U.pdf | 57.97 KB |