Utrata ciśnienia w kole lewego podwozia samolotu Piper PA-46-350P SP-CLS po wylądowaniu wskutek nieprawidłowego montażu dętki koła 302/10

Data zdarzenia: 
15 April, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
50° 53' 45.3408" N, 20° 44' 6.4608" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 302/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Kielce - Masłów (EPKA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-46-350P
Znaki rejestracyjne: SP-CLS

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na utracie powietrza z ogumienia koła lewego podwozia
głównego podczas kołowania po wylądowaniu, było nieprawidłowe ułożenie dętki na obręczy
koła podczas jej montażu.

Komisja nie proponuje zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_302_U.pdf55.62 KB
comments powered by Disqus