Lokalizacja
Opis: W trakcie zniżania do lotniska docelowego, na wysokości ok. 5000 stóp samolot wszedł w strefę słabych turbulencji spowodowanych warunkami termicznymi. Na skutek kołysania się samolotu, wskazania paliwomierzy stały się niestabilne a jeden zaczął wskazywać zero. Zastosowane w samolocie paliwomierze podatne są na niestabilne wskazania w pewnych warunkach turbulencji lub przechyłu. Ponieważ pilot znał tę właściwość paliwomierzy kontynuował zniżanie do podejścia. W pewnym momencie „Zbliżanie Kraków” zaproponowało trzecią kolejność do lądowania. Pilot zapytał, czy nie było by możliwości zmienić kolejność na pierwszą, ze względu na, jak to określił, "dziwne wskazania paliwomierzy". Zmiana kolejności do lądowania została zaakceptowana.
Miejsce zdarzenia: TMA EPKK (Kraków)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA46R-350T
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1129/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1129_rk.pdf | 194.75 KB |