Pojawienie się sygnalizacji ANTI-ICE po uruchomieniu silników samolotu Boeing 737-800 2038/14

Data zdarzenia: 
15 November, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Poland
52° 9' 56.9988" N, 20° 58' 1.9992" E

 Opis: Po uruchomieniu silników podczas realizacji „Before Taxi Procedure” na wskaźniku „Master

Caution” pojawiła się sygnalizacja ANTI-ICE, a na panelu górnym (overhead panel) zaświeciła
lampka R ALPHA VANE. Załoga wykonała NNC „Probe Heat” i ze względu na występowanie
warunków oblodzenia zawróciła na stanowisko postojowe celem usunięcia usterki. Zakontraktowana jednostka obsługowa zgodnie z AMM 30-41-00 wymieniła czujnik pomiaru kąta natarcia po prawej stronie kadłuba (RH AOA Sensor) oraz zgodnie z AMM 34-21-05 wymieniła panel „P5-9 Anti-Ice” na panelu górnym (overhead panel). Przeprowadzono odpowiednie testy z wynikiem pozytywnym i samolot dopuszczono do eksploatacji bez ograniczeń. W następnych lotach usterka nie wystąpiła.
 
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
 
Państwo: Polska
 
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
 
Znaki rejestracyjne:
 
Numer akt: 2038/14
 
Powiązane raporty:
ZałącznikWielkość
2014_2038_u.pdf205.65 KB
comments powered by Disqus