Lokalizacja
Opis: W trakcie przebazowania samolotu pilot stwierdził zakłócenia w działaniu wyposażenia radioelektronicznego i wykonał lądowanie na niekontrolowanym lotnisku trawiastym w Świdniku [EPSW] w celu sprawdzenia tego wyposażenia w znajdującej się tam certyfikowanej stacji obsługi. Spod stacji obsługi pilot o godz. 14:40 UTC pokołował z prędkością nie przekraczającą 20 km/h na drogę startową lotniska EPSW w kierunku 24, aby po zawróceniu wykonać start na kierunku 06. Po przekołowaniu ok.550 m pilot rozpoczął manewr zawracania, zmieniając kierunek kołowania najpierw lekko w prawo, aby wykonać następnie zawrócenie o 180o w lewo. Podczas zmiany kierunku zakrętu z prawego na lewy, znajdując się ok.8 m od prawej krawędzi bocznej drogi startowej 24, samolot wkołował przednim kołem w jedno ze starych kretowisk, znajdujących się z dala od osi drogi startowej, jednak jeszcze w jej obrębie. Doszło do krótkiego poślizgu i zarycia koła przedniego w gruncie, a następnie schowania się podwozia przedniego do jego luku i kontaktu pracujących śmigieł z ziemią oraz zatrzymania samolotu na odcinku ok. 1,8-2 m.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Świdnik k/Lublina (EPSW)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Beechcraft 95 B-55
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 451/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20170451rk.pdf | 153.97 KB |