Lokalizacja
Opis: Według relacji pilota, kilkanaście sekund po nawiązaniu łączności z FIS Olsztyn, wystąpiły drgania i wibracje płatowca. Pilot poinformował FIS Olsztyn o problemach i zamiarze powrotu na lotnisko EPMO. Wobec spadającej mocy i niemożliwości utrzymania stałej wysokości lotu, pilot podjął decyzję o lądowaniu zapobiegawczym w terenie przygodnym. Utrzymując na zniżaniu prędkość ok. 85 węzłów, pilot wyszukał i wybrał pole do lądowania zapobiegawczego. Będąc już na osi wybranego do lądowania pola, nad zabudowaniami miejscowości Michałówek, na wysokości AGL ok. 200 stóp (60 m) silnik przerwał pracę. Z powodu deficytu wysokości, dążąc do przelotu nad zabudowaniami, pilot wypuścił klapy w położenie „startowe” i zmniejszył prędkość do bliskiej przeciągnięcia w tej konfiguracji. Około godziny 11:36 LMT pilot wylądował w terenie przygodnym (ok. 2 km na północ od m. Załuski). Przyziemienie nastąpiło z przepadaniem po przeciągnięciu samolotu tuż nad ziemią. Po dobiegu i opuszczeniu kabiny pilot dokonał wstępnych zewnętrznych oględzin samolotu – wzrokowo nie stwierdził uszkodzeń. Pilot o lądowaniu w terenie przygodnym telefonicznie poinformował TWR EPMO oraz Policję.
Miejsce zdarzenia: 2 km na północ od m. Załuski
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Sonex LL
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 3595/18
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_3595_18.pdf | 416.23 KB |