Lokalizacja
Opis: Do zdarzenia doszło o godz. 08:43 UTC podczas lotów szkolnych w CTR EPBY samolotu B788, który wykonywał podejścia szkolne do RWY 26. Pilot samolotu ULAC, po zgłoszeniu do TWR swojej gotowości do odlotu z części aeroklubowej lotniska EPBY, otrzymał zezwolenie kontroli na lot VFR z EPBY do EPPT, na wchodzenie do 1000 stóp i lot w CTR przez punkty VFR SIERRA i WHISKEY. Wydawanie zezwolenia na lot ULAC kontroler (KRL) zakończył komendą „oczekuj" (na zezwolenie na start). Samolot B788 po wykonaniu startu z RWY 26 dostał polecenie wykonania prawego kręgu. KRL obserwując start B788 zauważył przez lornetkę, że ULAC wystartował bez zezwolenia z terenu aeroklubu. KRL wydał dla pilota ULAC komendę natychmiastowego zakrętu w prawo na kurs północny, B788 otrzymał polecenie wykonania zakrętu w lewo. Po wykonaniu zakrętów przez obydwa statki powietrzne KRL polecił ULAC krążenie „w obecnej pozycji” do czasu przecięcia jego wysokości przez B788. Następnie ULAC opuścił CTR przez punkty nawigacyjne SIERRA i WHISKEY.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Bydgoszcz – Szwederowo (EPBY)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: ULAC i Boeing 787-8
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1093/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1093_u.pdf | 223.74 KB |