Lokalizacja
Opis: Pilot wykonywał loty doskonalące na samolocie ultralekkim z udziałem pilota „bezpieczeństwa” instruktora samolotowego, posiadającego doświadczenie na tym typie statku powietrznego. Około godziny 09:50 LMT po około 10 lotach treningowych w trakcie podchodzenia do lądowania z bocznym wiatrem, pilot „bezpieczeństwa” instruktor przejął sterowanie samolotem. W fazie wyrównania i wytrzymania samolot znajdując się na wysokości około dwóch metrów przepadł na prawe skrzydło. Na skutek twardego przyziemienia z przepadnięciem, nastąpiło uszkodzenie końcówki prawego skrzydła, śmigła i złamana została prawa goleń podwozia głównego. Załoga samodzielnie opuściła kabinę samolotu nie odnosząc obrażeń ciała. Pilot o zdarzeniu telefonicznie powiadomił PKBWL. Pilot poddał się badaniu na okoliczność zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu, z wynikiem 0,00 mg/l. Pilot „bezpieczeństwa” instruktor samolotowy oddalił się z miejsca wypadku nie poddając się badaniu na obecność alkoholu w wydychanym powietrzu. Po uzgodnieniu z prowadzącym badanie (PKBWL) samolot został przetransportowany do hangaru.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Bielsko-Biała Aleksandrowice (EPBA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Pipistrel Virus 541 SW 100 iS
Znaki rejestracyjne: SP-SQWT
Numer akt: 2937/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
raport_wstepny_2937_19.pdf | 404.92 KB |