Lokalizacja
Opis: W trakcie podejścia do lądowania na lotnisku LCLK załoga przestawiła dźwignię położenia podwozia w pozycję „DOWN”, co spowodowało jego wypuszczenie. W tym momencie samolot znajdował się na wysokości 2981 ft względem poziomu lotniska. W trakcie odczytywania przez załogę „Landing Checklist” zauważono, że lampki kontrolne położenia podwozia świecą się na czerwono. Ze względu na małą wysokość i pozycję samolotu względem drogi startowej, na wysokości 855 ft AAL załoga przerwała zniżanie oraz wykonała procedurę po nieudanym podejściu. Kapitan poinformował ATC (Air Traffic Control) o przyczynie przerwania podejścia i poprosił o wizualne sprawdzenie położenia podwozia. ATC poinformowało załogę, że podwozie „wygląda” na wypuszczone. Załoga kontynuując odlot po nieudanym podejściu wykonała procedurę „GEAR DISAGREE” oraz briefing TODAR i NITS z CC1. Zgłoszono do ATC gotowość do ponownego wykonania podejścia i lądowania, które przebiegło bez zakłóceń. Podczas ponownego podejścia, jak również w kolejnych 16 lotach (do dnia opracowania raportu) sygnalizacja podwozia działała normalnie, a w pamięci PSEU nie stwierdzono informacji o usterce.
Miejsce zdarzenia: Port lotniczy Larnaka - Cypr(LCLK)
Państwo: Cypr
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing B737-800
Znaki rejestracyjne: SP-ESD
Numer akt: 2020/0230
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_230_uchwala.pdf | 140.54 KB |