Lokalizacja
Opis: W dniu 21 września 2014 roku po starcie z lotniska Poznań-Ławica, na wysokości około 600 stóp, lampka lewego systemu Auto Feather zaczęła migać, po czym zgasła na około 30 sekund. Po przeczytaniu listy kontrolnej w sytuacjach awaryjnych dla tego samolotu i przeanalizowaniu problemu, załoga podjęła decyzję o kontynuowaniu lotu do EPWA. Zakładając, że system może nie działać poprawnie, przed lądowaniem załoga wykorzystała listę Landing With Autofeather System Inoperative. Podejście do ładowania na lotnisku Okęcie wykonano na podwyższonej prędkości i w konfiguracji zalecanej przez listę kontrolną czynności dla powyższej sytuacji. Lądowanie przebiegło bez żadnych następstw. Po zakołowaniu zawieszono samolot w eksploatacji. W trakcie diagnozowania usterki stwierdzono rozlutowanie przewodu pomiędzy PIN B2, a przełącznikiem K 53 wysokiego ciśnienia systemu Auto Feather wg AMM 71-00, rev FO. Po próbie samolot dopuszczono do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Poznań-Ławica (EPPO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piaggio 180 Avanti I
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1712/14
Powiązane raporty: 1574/14
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1712_u.pdf | 406.61 KB |
2014_1574_u.pdf | 406.58 KB |