Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1417/10
Miejsce zdarzenia: lotnisko Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-34-220T Seneca V
Znaki rejestracyjne: SP-TBR
Przyczyną incydentu polegającego na utracie powietrza z ogumienia lewego podwozia
głównego oraz ogumienia podwozia przedniego było ich przebicie przez cienkie stalowe
druciki, pochodzące ze szczotki oczyszczarki maszyny do odśnieżania dróg startowych i
płyt postojowych, które nie został zebrane przez płytę magnetyczną oczyszczarki.
PKBWL akceptuje środki profilaktyczne podjęte przez badającego incydent – uczulenie Dyżurnych
Operacyjnych Portu i kierowców oczyszczarek, dokonujących oględzin nawierzchni po
oczyszczaniu, na możliwość powtarzania się tego zjawiska.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_1417_U.pdf | 58.41 KB |