Zdarzenie lotnicze podczas podchodzenia do lądowania samolotu Embraer 190 1814/15

Data zdarzenia: 
24 August, 2015 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Port lotniczy Frankfurt (EDDF)
Germany
50° 1' 35.1192" N, 8° 32' 35.25" E

 Opis: Podczas podejścia do lądowania pilot monitorujący przez pomyłkę przestawił dźwignię klap z pozycji 0 do pozycji 1 bez wydania komendy przez pilota lecącego co spowodowało zadziałanie sygnalizacji „overspeed”. Reagując na sygnalizację pilot monitorujący przestawił dźwignię sterowania położeniem klap z powrotem na pozycję 0, a pilot lecący zmniejszył opadanie samolotu. Manewr został wykonany podczas zniżania z wysokości 4000 do 3000 stóp, przy redukcji prędkości z 240 do 210 węzłów. Po wylądowaniu załoga poinformowała MCC (Maintenance Control Center) o zdarzeniu. Zgodnie z AMM 05-50-07 REV. 22 (Aircraft Maintenance Manual) został wykonany przegląd specjalny, na podstawie którego dopuszczono samolot do eksploatacji.

Miejsce zdarzenia: Port lotniczy Frankfurt (EDDF)

Państwo: Niemcy

Rodzaj i typ statku powietrznego: Embraer 190

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1814/15

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2015_1814_rk.pdf249.65 KB
comments powered by Disqus