Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania pilot monitorujący przez pomyłkę przestawił dźwignię klap z pozycji 0 do pozycji 1 bez wydania komendy przez pilota lecącego co spowodowało zadziałanie sygnalizacji „overspeed”. Reagując na sygnalizację pilot monitorujący przestawił dźwignię sterowania położeniem klap z powrotem na pozycję 0, a pilot lecący zmniejszył opadanie samolotu. Manewr został wykonany podczas zniżania z wysokości 4000 do 3000 stóp, przy redukcji prędkości z 240 do 210 węzłów. Po wylądowaniu załoga poinformowała MCC (Maintenance Control Center) o zdarzeniu. Zgodnie z AMM 05-50-07 REV. 22 (Aircraft Maintenance Manual) został wykonany przegląd specjalny, na podstawie którego dopuszczono samolot do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: Port lotniczy Frankfurt (EDDF)
Państwo: Niemcy
Rodzaj i typ statku powietrznego: Embraer 190
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1814/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1814_rk.pdf | 249.65 KB |