Zdarzenie lotnicze podczas startu samolotu Boeing 737-400 1834/15

Data zdarzenia: 
24 August, 2015 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Poland
52° 9' 56.9988" N, 20° 58' 1.9992" E

 Opis: Podczas startu z ustawieniami instalacji klimatyzacji NO BLEED TAKE-OFF zaświeciła się sygnalizacja lewej linii BLEED TRIP OFF. Załoga kontynuowała start i po schowaniu klap przywróciła konfigurację instalacji klimatyzacji do stanu zgodnego z wymaganiami po starcie NO BLEED TAKE-OFF. Podczas dalszego naboru wysokości do poziomu FL 120 załoga zauważyła nagły wzrost wysokości kabinowej na skutek nieprawidłowej pracy systemu hermetyzacji oraz zaświecenie się sygnalizacji AUTO FAIL. W trakcie wykonywania odpowiedniej listy kontrolnej doszło do przekroczenia wysokości kabinowej 10000 stóp co spowodowało włączenie sygnalizacji dźwiękowej. Kapitan poprosił organ kontroli ruchu lotniczego o zniżanie do poziomu FL 100 i powrót na lotnisko startu. Została wydana zgoda na zniżanie do wysokości 7000 stóp i rozpoczęcie procedury oczekiwania. W trakcie oczekiwania załoga przywróciła prawidłową pracę instalacji klimatyzacji i po sprawdzeniu, że nie będzie przekroczona maksymalna masa do lądowania podjęła decyzję o lądowaniu.

Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1834/15

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2015_1834_rk.pdf229.75 KB
comments powered by Disqus