Lokalizacja
Opis: Podczas startu z ustawieniami instalacji klimatyzacji NO BLEED TAKE-OFF zaświeciła się sygnalizacja lewej linii BLEED TRIP OFF. Załoga kontynuowała start i po schowaniu klap przywróciła konfigurację instalacji klimatyzacji do stanu zgodnego z wymaganiami po starcie NO BLEED TAKE-OFF. Podczas dalszego naboru wysokości do poziomu FL 120 załoga zauważyła nagły wzrost wysokości kabinowej na skutek nieprawidłowej pracy systemu hermetyzacji oraz zaświecenie się sygnalizacji AUTO FAIL. W trakcie wykonywania odpowiedniej listy kontrolnej doszło do przekroczenia wysokości kabinowej 10000 stóp co spowodowało włączenie sygnalizacji dźwiękowej. Kapitan poprosił organ kontroli ruchu lotniczego o zniżanie do poziomu FL 100 i powrót na lotnisko startu. Została wydana zgoda na zniżanie do wysokości 7000 stóp i rozpoczęcie procedury oczekiwania. W trakcie oczekiwania załoga przywróciła prawidłową pracę instalacji klimatyzacji i po sprawdzeniu, że nie będzie przekroczona maksymalna masa do lądowania podjęła decyzję o lądowaniu.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1834/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1834_rk.pdf | 229.75 KB |