Lokalizacja
Opis: Po starcie, podczas wznoszenia na poziom FL240, załoga usłyszała nienormalny dźwięk. Poszukując jego źródła, stwierdziła, że podwozie samolotu pozostaje wypuszczone pomimo przestawienia dźwigni sterowania w pozycję UP. Po przeprowadzeniu odpowiedniej listy kontrolnej załoga próbowała trzykrotnie doprowadzić do schowania podwozia, przestawiając jego dźwignię sterowania, co nie dało rezultatu – podwozie nadal pozostawało w położeniu WYPUSZCZONE. Załoga zdecydowała się zawrócić na lotnisko startu (EPWA), początkowo miała zamiar najpierw przelecieć nisko nad pasem, lecz zrezygnowała z tego i od razu wykonała lądowanie na RWY33, prosząc zapobiegawczo o asystę służb awaryjno-ratunkowych. Lądowanie przebiegło normalnie.
Miejsce zdarzenia: FIR EPWA
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Learjet 60XR
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 70/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2012_0070_rk.pdf | 244.7 KB |