Lokalizacja
Opis: Lądowanie wykonywano na klapach 36, z systemem AUTOBRAKE w pozycji 2. Ustalono również użycie rewersu silników. Podczas lądowania w trakcie opadu deszczu załoga stwierdziła niedostateczny efekt hamowania, w związku z czym rozpoczęto hamowanie manualne z maksymalną mocą. Po zatrzymaniu załoga zgłosiła do ATC zastrzeżenia co do stanu drogi startowej oraz współczynników hamowania. W dokumentacji lotniska zamieszczono informację o możliwości lokalnego obniżenia wartości hamowania w związku z niejednorodnością nawierzchni pasa. Zalecono załogom ostrożność podczas hamowania. Informacje te dostępne są załogom zarówno w AIP jak też i w dokumentacji nawigacyjnej NAVTECH.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Katowice-Pyrzowice (EPKT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737 - 400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 692/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_0692_u.pdf | 204.36 KB |