Lokalizacja
Opis: O godzinie 12:52 LMT do lotu na KTP wystartowała załoga w składzie: instruktor FI(S) nalot ogólny 2530 h oraz kontrolowany pilot posiadający licencję pilota szybowcowego SPL z nalotem 88 h. Start, wznoszenie, wyczepienie oraz budowa kręgu przebiegała prawidłowo, po wyjściu na prostą do lądowania pilot otworzył hamulce aerodynamiczne i kontynuował podejście korygując wysokość aż do momentu wyrównania gdzie pilot zaczął delikatnie przymykać hamulce. Przyziemienie nastąpiło około 50 metrów przed dolnym ogranicznikiem z nieznacznym trawersem. W chwili przyziemienia instruktor poczuł, że podwozie główne wpadło w niewidoczną zarośniętą trawą koleinę, co spowodowało wytracenie prędkości i gwałtowne opuszczenie przedniego koła. Dobieg szybowca przebiegł prawidłowo i szybowiec zatrzymał się po około 100 m od miejsca przyziemienia pomiędzy dolnym ogranicznikiem, a literą. Po ściągnięciu szybowca z pasa lądowania stwierdzono odklejenie nakładki w miejscu mocowania prawego ciężarka wyważającego. Szybowiec wyłączono z lotów i przekazano mechanikowi do weryfikacji po twardym lądowaniu. Po demontażu szybowca, stwierdzono pęknięcie półwręgi na wysokości drążka sterowego. Szybowiec zakwalifikowano do naprawy.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Radom-Piastów (EPRP)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: SZD-50.3 Puchacz
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 594/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0594_rk.pdf | 213.28 KB |