Zadziałanie systemu ACAS na pokładzie samolotu Embraer 170 SP-LDI 326/07

Data zdarzenia: 
26 July, 2007 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Warszawa
Poland
52° 9' 55.0728" N, 20° 58' 47.1612" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 326/07

Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 170
Znaki rejestracyjne: SP-LDI

Przyczyna incydentu:
Błędne zrozumienie zezwolenia organu kontroli ruchu lotniczego przez pilota lecącego i ustawienie
na Guidance Panel wyższego poziomu lotu niż nakazany czego wynikiem było przekroczenie
nakazanego poziomu lotu (Level Bust) i doprowadzenie do wygenerowania przez system ACAS
„Resolution Advisory”.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje zaproponowane przez PLL „LOT” zalecenia profilaktyczne.

ZałącznikWielkość
2007_326_U.pdf56.66 KB
comments powered by Disqus