Utrata powietrza z opony podwozia głównego samolotu Piper PA-34-220T Seneca SP-TBR podczas dobiegu 698/09

Data zdarzenia: 
26 August, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 48.0708" N, 20° 58' 34.4136" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 698/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-34-220T Seneca V
Znaki rejestracyjne: SP-TBR

Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu, polegającego na utracie powietrza z
ogumienia lewego podwozia głównego w trakcie dobiegu, była wada materiałowa dętki lub
wada montażowa ogumienia, która ujawniła się przy skokowym wzroście ciśnienia podczas
przyziemienia.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja nie proponuje żadnych zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2009_698_U.pdf57.05 KB
comments powered by Disqus