Brak sygnalizacji wysunięcia i zablokowania goleni podwozia samolotu Piper PA-34 Seneca SP-ONE wskutek przetarcia przewodu sygnalizacyjnego 1202/10

Data zdarzenia: 
28 October, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
54° 22' 17.6232" N, 18° 29' 23.7336" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1202/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Gdańsk - Rębiechowo (EPGD)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-34 Seneca III
Znaki rejestracyjne: SP-ONE

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na braku sygnalizacji prawidłowego wypuszczenia
i zablokowania prawej goleni podwozia było przetarcie przewodu elektrycznego
prowadzącego do mikrowyłącznika.

Zalecenia profilaktyczne:
O zdarzeniu poinformować producenta samolotu.

ZałącznikWielkość
2010_1202_U.pdf58.09 KB
comments powered by Disqus