Lokalizacja
Opis: W dniu 30 kwietnia 2015 r. z lądowiska Korne (EPKO) do lotu po trasie z czterema punktami zwrotnymi wystartował szybowiec Cobra 15. Warunki pogodowe tego dnia były trudne, wiatr o prędkości 27 - 35 km/h powodował, że noszenia termiczne, które były słabe dodatkowo były poszarpane – niestabilne. Około godziny 16:40, po osiągnięciu trzeciego punktu zwrotnego trasy, na wysokości około 950 m przy zanikającej termice pilot zdecydował się na 25. kilometrowy dolot do lądowiska w Kornem. Na wysokości około 200 m pilot zmienił decyzję i skierował się w kierunku kopalni żwiru. W momencie, kiedy pilot na małej wysokości wleciał w obszar wznoszącego się powietrza i próbował zakrążyć, wznoszenie zmieniło się w opadanie (prawdopodobnie był to rotor). Dopiero w tych okolicznościach pilot zdecydował się na lądowanie. Wykonał zakręt w lewo i wyszedł na prostą do lądowania. W tym momencie pilot zauważył druty niskiego napięcia NN znajdujące się na kierunku lądowania i zaczął ściągać drążek sterowy na siebie. Według zapisu lotu, na prostej szybowiec został przeciągnięty i w pierwszej fazie korkociągu prawie pionowo uderzył o ziemię. Wg zeznania pilota po zderzeniu z ziemią stracił on na chwilę przytomność. Kiedy ją odzyskał wykonał telefon do aeroklubu informując o wypadku.
Miejsce zdarzenia: Kościerzyna
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: SZD-36 Cobra-15
Znaki rejestracyjne: SP-2918
Numer akt: 606/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0606_rk.pdf | 1.17 MB |