Lokalizacja
Opis: 30 czerwca 2024 r. w ramach szkolenia do uprawnień IR(A) załoga w składzie instruktor i uczeń pilot wykonała przelot i procedury według IFR z lotniska EPPT połączone z podejściem do lądowania na lotnisku EPMO. Szkolenie odbywało się z wykorzystaniem statku powietrznego typu Tecnam P2006T o znakach rozpoznawczych SP-LFA należącego do Polskiej Akademii Lotniczej Sp.z o.o. W locie powrotnym do EPPT, około godziny 11:10 na wysokości lotu około 3000 ft AMSL, nastąpił wzrost temperatury CT lewego silnika powyżej wartości 120⁰C. Zgodnie z SOP Abnormal/emergency procedures wyłączono silnik i podjęto decyzję o kontynuowaniu lotu do EPPT. Około godziny 11:15 na panelu Crew Alerting System pojawiło się ostrzeżenie o niskim poziomie płynu chłodzącego. Wykonano kolejną procedurę zgodnie z SOP Abnormal/emergency procedures. Przeprowadzono proces decyzyjny, po którym zawiadomiono FIS Warszawa o sytuacji naglącej sygnałem PAN PAN, potwierdzono zamiar kontynuowania lotu do EPPT oraz powiadomiono lotniskową służbę informacji powietrznej w EPPT. Kierujący lotami dokonał zabezpieczenia lotniska oraz odseparował ruch innych statków powietrznych na czas przylotu i lądowania. Lądowanie w EPPT nastąpiło o godzinie 11:47 bez następstw.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Piotrków Trybunalski (EPPT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2006T
Znaki rejestracyjne: SP-LFA
Numer akt: 2024-0046
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2024_0046_u.pdf | 131.55 KB |