Nienapełnienie się trapu skrzydłowego samolotu Boeing 767-300 SP-LPA podczas testu operacyjnego 1107/10

Data zdarzenia: 
30 September, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 59.2272" N, 20° 58' 27.8472" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1107/10

Miejsce zdarzenia:
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 767-300
Znaki rejestracyjne: SP-LPA

Przyczyną incydentu, polegającego na nie napełnieniu się trapu skrzydłowego podczas
testu operacyjnego wypuszczania trapu (zadanie próbkowania 25-65-00-5A) było wadliwe
ustawienie zaczepu względem przetyczki okucia linki, wskutek czego linka nie uruchomiła
zaworu butli trapu.

Komisja akceptuje i uzupełnia przyjęte przez LOT AMS uwagi – do wprowadzenia jako
zalecenia profilaktyczne:
1. Zweryfikować celowość wprowadzenia do dokumentacji technicznej obowiązku weryfikacji
położenia linki względem zaczepu haka podczas zabudowy trapu lub butli trapu.
2. Każdorazowo przed testem operacyjnym trapu skrzydłowego sprawdzić ustawienie zaczepu
względem przetyczki okucia linki.
3. Uzyskać informacje od producenta o podobnych wypadkach zgłoszonych przez innych
operatorów.
4. Wykonać jednorazowe sprawdzenie prawidłowości montażu połączenia linki z hakiem
zaczepu na całej flocie samolotów Boeing 767 PLL ”LOT”.

ZałącznikWielkość
2010_1107_U.pdf23.1 KB
comments powered by Disqus