Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania na pas 11 w WAW, po przestawieniu dźwigni klap w pozycję 30, na wysokości około 1300 stóp pojawiła się sygnalizacja TE FLAPS DISAGREE. Załoga przerwała podejście. Wykonano procedurę zgodnie z QRH 9.19 TRAILING EDGE FLAPS DISAGREE. Wykonano następne podejście. Lądowanie na klapach 20 przebiegło bez zakłóceń o godzinie 07:28 UTC. Załoga po lądowaniu dokonała wpisów do LDP 60 oraz wypełniła raport ASR. Samolot został wycofany z eksploatacji i przekazany służbom technicznym. Wymieniono Flap Load Relief Actuator, czyli element systemu zapobiegającego przekroczeniu dopuszczalnej prędkości na klapach 25 i 30. Przeprowadzono testy i dopuszczono samolot do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 767-300
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1369/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20121369U.pdf | 192.67 KB |