Lokalizacja
Opis: Nocą 30/31.12.2016 r. Użytkownik samolotu zażądał od Organizacji Obsługowej przeprowadzenia przeglądu A na samolocie, który był holowany do hangaru innej Organizacji Obsługowej. Wszystkie niezbędne do dokonania przeglądu narzędzia i materiały zostały pobrane z magazynu głównego (zlokalizowanego w budynku „Rondo”). Podczas trwania czynności przeglądowych jeden z pracowników opuścił miejsce pracy w celu przygotowania i wydrukowania potrzebnych kart Instrukcji Obsługi samolotu. Po zakończeniu czynności przeglądowych zgodnie z procedurą wszystkie narzędzia i materiały zostały sprawdzone przed ich zwrotem do magazynu. Podczas tej czynności stwierdzono zaginięcie jednej z latarek. Sprawdzono wszystkie strefy samolotu, nawierzchnię w hangarze wokół niego, skrzynki narzędziowe i pojazdy oraz wypełniono odpowiedni dokument MOE 2.6 „Lost Tool Searching Protocol”. Latarki nie udało się odnaleźć. Samolot wyholowano z hangaru. Po wysłaniu raportów i zakończeniu dokumentacji obsługowej ponownie podjęto poszukiwania latarki na terenie warsztatów Organizacji Obsługowej wykonującej przegląd – bez rezultatu. Wkrótce potem DOPL EPWA poinformował tę Organizacje Obsługową o odnalezieniu latarki w pobliżu drogi startowej. Miejsce odnalezienia latarki pozwala przypuszczać, że została ona pozostawiona w samolocie i wypadła z niego podczas startu.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier/de Havilland DHC-8Q400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 3220/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_3220_rk.pdf | 263.79 KB |