Ogrzane powietrze

Przyjęcie niewłaściwej pozycji pilota w koszu balonu Cameron TR 70 przyczyną poważnych obrażeń 1448/13

Data zdarzenia: 
9 September, 2013 - 06:40

Opis: Pilot wykonywał lot w ramach 18 Mistrzostw Europy Balonów na Ogrzane Powietrze. Po wykonaniu zadanych w tym locie trzech konkurencji, podjął decyzję o lądowaniu.

Zdarzenie balonu LINDSTRAND 105A SP-BES w miejscowości Wietrzno k/Krosna 341/12

Data zdarzenia: 
28 April, 2012 (godzina nieokreślona)

Opis: Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych uznała badanie zdarzenia lotniczego balonu Lindstrand 105A, o znakach rozpoznawczych SP-BES, które wydarzyło się w dniu 28 kwietnia 2012 r., w miejs

Zdarzenie balonu KUBICEK BB42 SP-BDF w miejscowości Lublin 617/12

Data zdarzenia: 
17 June, 2012 (godzina nieokreślona)

Opis: Pilot zamierzał wykonać lot balonem wraz z czwórką znajomych. Po przybyciu na miejsce startu i ocenie warunków atmosferycznych, pilot zdecydował o przygotowaniu balonu i wykonaniu lotu.

Kolizja kosza balonu na ogrzane powietrze Ultra Magic M-65C LY-OMN ze zwieńczeniem wieży kościelnej 926/10

Data zdarzenia: 
21 August, 2010 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 926/10

Miejsce zdarzenia: Włocławek
Państwo: Polska

Uchwała dot. zderzenia balonu na ogrzane powietrze Cameron TR-70 z linią energetyczną 170/09

Data zdarzenia: 
2 April, 2009 - 19:32

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 170/09

Miejsce zdarzenia: Michale k/Grudziądza
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: balon na ogrzane powietrze Cametron TR-70
Znaki rejestracyjne: LY-OCU

Przyczyna incydentu:
Niedostateczna obserwacja toru lotu balonu podczas podejscia do lądowania, co spowodowało kolizje z przewodami linii elektrycznej.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.