Przyjęcie niewłaściwej pozycji pilota w koszu balonu Cameron TR 70 przyczyną poważnych obrażeń 1448/13
Opis: Pilot wykonywał lot w ramach 18 Mistrzostw Europy Balonów na Ogrzane Powietrze. Po wykonaniu zadanych w tym locie trzech konkurencji, podjął decyzję o lądowaniu.
Zdarzenie balonu LINDSTRAND 105A SP-BES w miejscowości Wietrzno k/Krosna 341/12
Opis: Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych uznała badanie zdarzenia lotniczego balonu Lindstrand 105A, o znakach rozpoznawczych SP-BES, które wydarzyło się w dniu 28 kwietnia 2012 r., w miejs
Zdarzenie balonu KUBICEK BB42 SP-BDF w miejscowości Lublin 617/12
Opis: Pilot zamierzał wykonać lot balonem wraz z czwórką znajomych. Po przybyciu na miejsce startu i ocenie warunków atmosferycznych, pilot zdecydował o przygotowaniu balonu i wykonaniu lotu.
Wypadek balonu na ogrzane powietrze BB 30 N w rejonie Puław 366/12
Kolizja kosza balonu na ogrzane powietrze Ultra Magic M-65C LY-OMN ze zwieńczeniem wieży kościelnej 926/10
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 926/10
Miejsce zdarzenia: Włocławek
Państwo: Polska
Uchwała dot. incydentu z udziałem balonu na ogrzane powietrze Cameron 160 SP-BAD w Starych Jabłonkach 85/05
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 85/05
Miejsce zdarzenia: Stare Jabłonki
Państwo: Polska
Uraz pasażerki podczas lądowania balonu na ogrzane powietrze Thunder & Colt A-240 SP-BAM 67/04
Tytuł opracowania: Raport końcowy z wypadku, zdarzenie nr 67/04
Miejsce zdarzenia: Kryspinów k/Krakowa
Państwo: Polska
Zerwanie z uwięzi balonu AX-8 Cameron SP-BVV i pożar po awaryjnym lądowaniu 136/04
Tytuł opracowania: Raport końcowy
Miejsce zdarzenia: Smardzewice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: balon na ogrzane powietrze AX-8 Cameron-80
Znaki rejestracyjne: SP-BVV
Uchwała dot. zderzenia balonu na ogrzane powietrze Cameron TR-70 z linią energetyczną 170/09
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 170/09
Miejsce zdarzenia: Michale k/Grudziądza
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: balon na ogrzane powietrze Cametron TR-70
Znaki rejestracyjne: LY-OCU
Przyczyna incydentu:
Niedostateczna obserwacja toru lotu balonu podczas podejscia do lądowania, co spowodowało kolizje z przewodami linii elektrycznej.
Zalecenia profilaktyczne:
Komisja nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.
Zderzenie z linią średniego napięcia balonu na ogrzane powietrze Cameron TR-70 LY-OCU 170/09
Tytuł opracowania: Raport końcowy z wypadku, zdarzenie nr 170/09
Miejsce zdarzenia: Michale k/Grudziądza
Państwo: Polska