Lokalizacja
Opis: Załoga wykonywała rejs z Zagrzebia [LDZD] do Poznania [EPPO]. Po osiągnięciu wysokości przelotowej FL240 ok.godz. 15:10 UTC włączyła się na panelu Crew Warning sygnalizacja ELEV ASYM (niezgodność położenie obu połówek steru wysokości). Załoga wykonała odpowiednią listę kontrolną, zgodnie z którą wyłączony został autopilot a prędkość zmniejszona do 200 kts [IAS]. Lot kontynuowano manualnie, gdyż odbywał się w spokojnej atmosferze bez turbulencji i nie było problemu ze sterowaniem samolotem. Nie zgłoszono sytuacji awaryjnej. W zasięgu radiostacji służb operacyjnych EuroLOT SA nawiązano łączność, poinformowano o sytuacji i podjęta została decyzja o lądowaniu w Warszawie [EPWA]. Służby ATC poproszono o wektorowanie na dłuższą, niż normalnie prostą. O godz. 15:34 UTC ogłoszono stan niepewności. Po przyziemieniu o godz. 16:06 UTC sygnalizacja ELEV ASYM zanikła. Samolot przekazano służbom technicznym, które poddały go testom, jednak nie wykryły żadnych kodów błędu i samolot przekazano do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: w trasie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC8 Q400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 703/13
Powiązane raporty: 742/13
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_0703_u.pdf | 208.09 KB |
2013_0742_u.pdf | 208.09 KB |