Zdarzenie lotnicze po osiągnięciu wysokości przelotowej samolotu Bombardier DHC8 Q400 703/13

Data zdarzenia: 
1 June, 2013 - 15:10

Lokalizacja

w trasie
Poland

 Opis: Załoga wykonywała rejs z Zagrzebia [LDZD] do Poznania [EPPO]. Po osiągnięciu wysokości przelotowej FL240 ok.godz. 15:10 UTC włączyła się na panelu Crew Warning sygnalizacja ELEV ASYM (niezgodność położenie obu połówek steru wysokości). Załoga wykonała odpowiednią listę kontrolną, zgodnie z którą wyłączony został autopilot a prędkość zmniejszona do 200 kts [IAS]. Lot kontynuowano manualnie, gdyż odbywał się w spokojnej atmosferze bez turbulencji i nie było problemu ze sterowaniem samolotem. Nie zgłoszono sytuacji awaryjnej. W zasięgu radiostacji służb operacyjnych EuroLOT SA nawiązano łączność, poinformowano o sytuacji i podjęta została decyzja o lądowaniu w Warszawie [EPWA]. Służby ATC poproszono o wektorowanie na dłuższą, niż normalnie prostą. O godz. 15:34 UTC ogłoszono stan niepewności. Po przyziemieniu o godz. 16:06 UTC sygnalizacja ELEV ASYM zanikła. Samolot przekazano służbom technicznym, które poddały go testom, jednak nie wykryły żadnych kodów błędu i samolot przekazano do eksploatacji.

Miejsce zdarzenia: w trasie

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC8 Q400

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 703/13

Powiązane raporty: 742/13

ZałącznikWielkość
2013_0703_u.pdf208.09 KB
2013_0742_u.pdf208.09 KB
comments powered by Disqus