Lokalizacja
Opis: Rozbieg, oderwanie, wytrzymanie i faza łagodnego wznoszenia przebiegały poprawnie. Wyczepienie i lot do trzeciego zakrętu przebiegały poprawnie. Czwarty zakręt oraz podejście do lądowania zostały wykonane poprawnie. Uczeń-pilot po minięciu dolnego ogranicznika, w miejscu gdzie powinno nastąpić wyrównanie, gwałtownie poderwał szybowiec do góry i wzniósł się na wysokość około 5 m, następnie przeszedł do lotu poziomego i ponownie wykonał zniżanie. Na wysokości około 2 m nad ziemią uczeń-pilot znowu poderwał szybowiec do góry, zatrzymał ten ruch i ponownie zaczął się zniżać. W tym momencie szybowiec zaczął wytracać prędkość. Instruktor nadzorujący, przez radio polecił schować hamulce i uspokoić lot. Uczeń-pilot nie wykonał polecenia instruktora i zaczął zniżanie, czego następstwem było przyziemienie szybowca na koło główne ze znaczną prędkością opadania. Uczeń-pilot po raz trzeci poderwał szybowiec do góry. Według instruktora szybowiec gwałtownie przeszedł do lotu wznoszącego, zatrzymał ruch w pozycji ok. 45° do góry, z ogonem ok. 1 m nad ziemią. Następnie w sposób niekontrolowany szybowiec przepadł uderzając w ziemię z prawym trawersem. Szybowiec zatrzymał się po kilku metrach dobiegu. Nieudana faza lądowania przebiegała na dystansie ok. 300 m.
Miejsce zdarzenia: Lądowisko Szymanów (EPWS)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: SZD-9bis Bocian 1E
Znaki rejestracyjne: SP-2797
Numer akt: 916/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2012_0916_rk.pdf | 617.65 KB |