Niewłaściwe ustawienie klap w stosunku do założonych prędkości do startu samolotu Boeing 737 - 400 6/14

Data zdarzenia: 
2 January, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko w Enontekio - Finlandia (EFET)
Finland
68° 21' 45" N, 23° 25' 27.9984" E

Opis: Wykonując przegląd po locie personel techniczny zauważył ślady przytarcia na maszcie drenażowym tylnej toalety oraz przytarcie na płozie ogonowej. Inspekcja płozy ogonowej nie wykazała uszkodzeń poza limitem eksploatacyjnym. Maszt drenażowy został dopuszczony do dalszej eksploatacji na podstawie CDL (Configuration Deviation List) 38-17-01. Według oświadczeń załogi piloci nie odczuli momentu zetknięcia tylnej części kadłuba z pasem. Po starcie praca wszystkich instalacji przebiegała prawidłowo. Lot odbył się bez zakłóceń. Analiza incydentu przez operatora potwierdziła błąd załogi polegający na niewłaściwym odczytaniu danych z tabeli redukcyjnej dla RWY 21 w EFET. W wyniku pomyłki załoga wykonała start na klapach 5 zamiast na klapach 15, stosując prędkości dla klap 15.

Miejsce zdarzenia: lotnisko w Enontekio - Finlandia (EFET)

Państwo: Finlandia

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737 - 400

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 6/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0006_u.pdf205.23 KB
comments powered by Disqus