Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1139/11
Miejsce zdarzenia: Chrcynno k/Nasielska
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: spadochron Pilot 150
Znaki rejestracyjne: -
Przyczyna incydentu:
Niewłaściwe połączenia wszystkich czterech taśm nośnych z linkami nośnymi za pomocą
tzw. „soft linek”. Błąd ten polegał na nieprawidłowym przełożeniu „soft linek” i braku
przyszycia metalowych kółek „soft linek” do taśm nośnych. Spowodowało to w trakcie
procesu otwarcia rozłączenie linek nośnych od jednej taśmy nośnej i głębokie,
niekontrolowane obroty czaszy. Skoczek wyczepiła czaszę główną i otworzyła czaszę
zapasową.
Zalecenia profilaktyczne:
Zwrócono uwagę, aby w trakcie układania czasz głównych zwracać uwagę na prawidłowość
połączenia taśm nośnych i linek
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2011_1139_U.pdf | 60.46 KB |