Lokalizacja
Opis: Pilot zaplanował lot z lotniska EPBC do Białej Podlaskiej z lądowaniem na lotnisku docelowym oraz powrót przez Konstancin na EPBC. Lot powrotny odbywał się na 2500 ft alt. w kierunku punktu KILO, z ominięciem stref TSA04B i TSA38E, w warunkach silnego bocznego wiatru. Na trawersie Siedlec pilot zauważył opóźnienie wskazań GPS urządzenia Garmin 530 i podjął decyzję o jego zrestartowaniu. W tym czasie doszło do naruszenia strefy TSA38E. Informator FIS Warszawa zaobserwował na zobrazowaniu radarowym echo niezidentyfikowanego samolotu w aktywnej strefie TSA38E. KRL lotniska EPMM nie wiedział o obecności w strefie niezidentyfikowanego samolotu. Informator FIS podjął próbę nawiązania łączności z samolotem. Po ponownym uruchomieniu urządzenia pilot usłyszał wywołanie Informatora FIS, który nakazał mu zmianę kursu na południowy w celu opuszczenia strefy. Po opuszczeniu strefy TWSA38E pilot skontaktował się KRL EPMM z pytaniem czy nie spowodował zagrożenia w ruchu lotniczym. KRL EPMM przekazał, że w tym czasie strefa nie była wykorzystywana.
Miejsce zdarzenia: TSA38E (10 NM S od EPMM)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Diamond DA20
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1414/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1414_rk.pdf | 202.85 KB |