Lokalizacja
Opis: 4 marca 2024 r. o 10:55 czasu lokalnego, podczas podejścia do lądowania na lotnisku EPMO, załoga samolotu Piper Pa-44 180T o znakach rozpoznawczych SP-MIS stwierdziła brak sygnalizacji wypuszczenia przedniego podwozia. Dowódca samolotu podjął decyzję o schowaniu podwozia i ponownym jego wypuszczeniu, jednak sygnalizacja wypuszczenia przedniego podwozia nie zadziałała. W zaistniałej sytuacji dowódca samolotu poinformował wieżę o problemie i załoga wykonała niskie przejście nad pasem. Następnie skierowano samolot do strefy celem zdiagnozowania problemu. W strefie wykonano bezskutecznie kilkanaście prób wypuszczenia podwozia, po czym zdecydowano się na jego awaryjny zrzut, który również nie doprowadził do zablokowania przedniego podwozia. Zdecydowano się na wypalenie paliwa w strefie i wykonanie awaryjnego lądowania. W dalszym ciągu prowadzono próby wypuszczenia i zablokowania podwozia. Podczas tych prób pompa hydrauliczna na moment przestała działać. Po upływie pewnego czasu pompa wznowiła działanie. Kolejna próba wypuszczenia i zablokowania podwozia zakończyła się powodzeniem.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Modlin (EPMO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper Pa-44 180T
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2024-0011
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2024_0011_u.pdf | 125.5 KB |