Lokalizacja
Opis: Podczas wykonywania w Certyfikowanej Organizacji Obsługowej przeglądu technicznego samolotu po 600FH użytkowania stwierdzona została znaczna nieszczelność instalacji przeciwoblodzeniowej w wyniku nieprawidłowego zamontowania wspornika przewodu odbioru powietrza od APU ze wspornikiem zamocowania umasienia, co spowodowało ich wzajemny kontakt, a w konsekwencji, wskutek drgań konstrukcji, przetarcie i znaczną perforację przewodu zasilającego instalację przeciwoblodzeniową statecznika. Przewód ten zlokalizowany jest na kadłubie w strefie pomiędzy sta.509,500 a sta.604,500. Samolot od chwili wyprodukowania do chwili stwierdzenia zdarzenia wykonał 5459 godzin i 5958 cykli lotu. Uszkodzony przewód wymieniono i przeprowadzono odpowiednie testy. Użytkownik samolotu dokonał badania zdarzenia i nadesłał do PKBWL stosowny Raport końcowy.
Miejsce zdarzenia: Baza techniczna LOTAMS, Warszawa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC-8-Q400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 669/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0669_rk.pdf | 410.23 KB |