Lokalizacja
Opis: Wykonując lot nawigacyjny, pilot dowódca, będąc w dolocie do miejscowości KRASNYSTAW, około godziny 06:36 podjął próbę wywołania FIS Warszawa celem poinformowania o zbliżaniu się do rejonu lotniska EPCD i planowanej zmianie częstotliwości. Po trzykrotnym nieudanym kontakcie ze służbą FIS pilot podjął próbę ponownego ustawienia urządzeń audio w samolocie, włącznie z próbą nadawania z drugiego zestawu (dedykowanego dla pilota-instruktora). Po stwierdzeniu dalszego braku możliwości nadawania, pilot podjął próbę kontaktu telefonicznego bezpośrednio z instruktorem nadzorującym loty na lotnisku EPCD (godzina 06:41) po nieudanej próbie kontaktu, wysłał SMS do w/w z informacja o aktualnej pozycji, problemie oraz planach i intencjach związanych z lądowaniem, w tym samym czasie ustawił transponder na KOD 7600 oraz nadał komunikat na częstotliwości FIS 'na ślepo' o przejściu na liczność z lotniskiem EPCD. Po braku otrzymania potwierdzenia od służby informacji, pilot zmienił częstotliwość oraz poinformował za pomocą wiadomości SMS pilota lecącego ok 10' za nim na samolocie SP-KAH (nadal pozostającego na częstotliwości FIS Warszawa) o zaistniałej sytuacji i aktualnej pozycji. Pilot, zdając sobie sprawę z aktualnej sytuacji ruchowej na lotnisku EPCD (1 samolot na kręgu, 1 samolot w odlocie, 3 samoloty w dolocie, 1 w/w spodziewany za ~10min) kontynuował zbliżanie do lotniska zgodnie z obowiązującymi procedurami, kontynuując lot na 2700ft i kierując się nad ARP stale monitorując częstotliwość lotniska EPCD i nadając meldunki pozycyjne 'na ślepo'. Po wejściu samolotu nad znaki (godzina 06:49), instruktor nadzorujący loty na lotnisku EPCD nawiązał połączenie telefoniczne z pilotem oraz uzgodnił dalsze postępowanie. Pilot dowódca, wykonał wejście do prawego kręgu, ze zniżaniem do wysokości 1700ft, bez dalszych przeszkód wykonał normalny krąg i lądowanie na pasie 19L (godzina 06:54).
Miejsce zdarzenia: okolice miejscowości KRASNYSTAW
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 152
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1627/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1627_rk.pdf | 214.41 KB |