Przerwa w łączności radiowej z samolotem Cessna 152 SP-IDB i prawidłowe wykonanie procedury awaryjnej przez pilota 1016/10

Data zdarzenia: 
6 September, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
50° 57' 22.3776" N, 16° 46' 25.8564" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1016/10

Miejsce zdarzenia: lot na trasie Mirosławice (EPMR) - Rybnik - Gotartowice (EPRG)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Cessna 152
Znaki rejestracyjne: SP-IDB

Przyczyną innego zdarzenia lotniczego były:
1. Przerwa w łączności radiotelefonicznej samolotu (brak odbioru), o czym dowódca statku powietrznego powiadomił służby ruchu lotniczego, włączając na transponderze pokładowym kod 7600 oraz nadając meldunki pozycyjne "w ciemno"
2. Zmiana planu lotu celem ominięcia rejonu kontrolowanego lotniska Wrocław - Strachowice (EPWR)

Zalecenia profilaktyczne:
Nie zaproponowano

ZałącznikWielkość
2010_1016_U.pdf602.67 KB
comments powered by Disqus