Lokalizacja
Opis: W dniu 08 czerwca 2014 r. po dokonaniu zrzutu skoczków załoga rozpoczęła standardowe zniżanie do lądowania na pas lotniska EPOD. Będąc na prostej do lądowania z kursem 2700 dowódca statku powietrznego ustalił prędkość na 150 km/h i wypuścił klapy na 150. Na wysokości około 50-70 m AGL dowódca korygując ścieżkę podejścia pchnął dźwignię sterowania silnikiem do przodu, lecz silnik nie zareagował zwiększeniem obrotów. Po dwukrotnym zwiększaniu ładowania na max. i nie wejściu silnika na obroty dowódca podjął decyzję na zmniejszenie prędkości do 95 km/h w celu przejścia nad lasem będącym na podejściu do lądowania W tym czasie na wysokości około 30 m AGL drugi pilot schował klapy co spowodowało przepadnięcie samolotu i wymusiło na dowódcy skierowanie samolotu w kierunku małej przesieki. Będąc tuż nad drzewami wysoko piennego lasu dowódca oburącz ściągnął ster wysokości na siebie i na maksymalnie zmniejszonej prędkości zderzył się z drzewami w odległości około 150 m od skraju lotniska.
W wyniku zderzenia z lasem samolot uległ zniszczeniu, a załoga po wykonaniu czynności wyłączania urządzeń opuściła samolot o własnych siłach nie odnosząc obrażeń.
Miejsce zdarzenia: Olsztyn-Dajtki
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: An-2
Znaki rejestracyjne: SP-FDZ
Numer akt: 805/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0805_rw.pdf | 298.94 KB |