Lokalizacja
Opis: Lot samolotu An-2, połączony ze zrzutem skoczków spadochronowych przebiegał bez zakłóceń. Dowódca zgłosił wejście w krąg do trzeciego prawego zakrętu na wysokości 600 metrów zniżając się z prędkością 160 km/h i po wykonaniu czwartego zakrętu na wysokości 150 metrów, ustawił samolot do lądowania. Na prostej do lądowania dowódca wypuścił klapy na 150 i zwiększył ciśnienie ładowania lecz silnik nie zareagował. Dowódca dwukrotnie zwiększył ciśnienie ładowania na maksymalne i obserwując ponowny brak reakcji silnika zmniejszył prędkość podejścia do około 95 km/h, by przelecieć lotem ślizgowym z niepracującym silnikiem nad wysokimi drzewami, rosnącymi na podejściu do pasa lądowania. Będąc na wysokości około 30 metrów dowódca odczuł nagłe przepadnięcie samolotu, co było następstwem schowania przez drugiego pilota klap wychylonych do lądowania. Zaistniały stan wymusił na dowódcy skierowanie samolotu w kierunku luki między wysokimi drzewami. Będąc tuż nad drzewami wysokopiennego lasu dowódca ściągnął ster wysokości na siebie i na maksymalnie zmniejszonej prędkości zderzył się z drzewami, w odległości około 140 metrów od skraju lotniska i na wysokości ok. 6-8 m nad powierzchnią ziemi. W wyniku zderzenia z pniami drzew samolot uległ zniszczeniu, a załoga po wykonaniu czynności wyłączania urządzeń opuściła samolot o własnych siłach nie odnosząc obrażeń.
Miejsce zdarzenia: Olsztyn-Dajtki, k/ lotniska Aeroklubu Warmińsko-Mazurskiego (EPOD)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: An-2
Znaki rejestracyjne: SP-FDZ
Numer akt: 805/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0805_a.pdf | 10.04 MB |
2014_0805_rk.pdf | 641.33 KB |
2014_0805_u.pdf | 199.42 KB |