Lokalizacja
Opis: Podczas zniżania do lotniska Rzeszów-Jasionka (EPRZ), po ustabilizowaniu się na wysokości 2500 stóp, po wypuszczeniu podwozia, na panelu głównym i zapasowym pojawiła się sygnalizacja niezablokowanego w pozycji wypuszczonej podwozia głównego. Załoga wykonała cykl chowania i wypuszczania podwozia, mimo braku takiej procedury w dokumentacji (AFM1, QRH2), ale sygnalizacja niezablokowanego podwozia nadal widniała. Następnie załoga, po przestawieniu dźwigni podwozia w pozycję schowane, wykonała odejście na drugie okrążenie. Wykonano procedurę awaryjnego wypuszczenia podwozia. Po jej wykonaniu sygnalizacja wskazywała "podwozie wypuszczone i zablokowane". Personel pokładowy oraz kontrola ruchu lotniczego lotniska Rzeszów-Jasionka (ATC EPRZ) potwierdziły wypuszczenie podwozia. Wykonano normalne podejście do lądowania, bez zgłaszania sytuacji "w niebezpieczeństwie", poproszono jednak o asystę straży pożarnej. Po wylądowaniu i wyłączeniu silników, zanim wypuszczono pasażerów, dowódca samolotu, zgodnie z procedurą, zablokował podwozie przeznaczonymi do tego celu sworzniami. Samolot przekazano służbom technicznym.
Miejsce zdarzenia: strefa kontrolowana lotniska Rzeszów-Jasionka (CTR EPRZ)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC8 402
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1645/12
Powiązane raporty: 1622/12
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2012_1645_rk.pdf | 365.14 KB |
2012_1622_rk.pdf | 365.14 KB |