Lokalizacja
Opis: Analiza FDM wykryła przekroczenie prędkości Vmo. Załoga wykonała wpis do LPD-60, nie złożyła ASR.
Lot wykonywano w trybie VNAV czyli ustawiona była docelowa wysokość nad punktem nawigacyjnym, a system A/P utrzymywał prędkość zniżania tak, żeby osiągnąć zadaną wartość wysokości (ustawiona wysokość 5000 ft). Na wysokości około 8000 stóp dokonano zmiany z ciśnienia STD na QNH. Dla systemu FMS nowa wysokość jest nowym punktem odniesienia dla ponownego przeliczenia prędkości zniżania. Ponieważ ciśnienie QNH było zdecydowanie większe niż ciśnienie standardowe (1035 hPa) to samolot znajdował się około 660stóp wyżej (30 stóp na 1 hPa). System A/P zaczął "gonić" nową ścieżkę, co poskutkowało osiągnięciem VS
Miejsce zdarzenia: FIR EYVL
Państwo: Litwa
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC-8-Q400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2554/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_2554_rk.pdf | 202.51 KB |