Lokalizacja
Opis: Zbliżenie się dwóch statków powietrznych lecących jeden za drugim po tej samej trasie, na tym samym poziomie lotu w sektorze GAT ACC. W zdarzeniu brały udział samoloty: SF34, który po starcie o godz. 05:03 UTC z lotniska im. F. Chopina w Warszawie (EPWA) leciał na poziomie lotu (FL) 190 do Rygi (EVRA) oraz DH8D po starcie o godz. 05:16 UTC z EPWA również wykonujący lot na FL 190 do EVRA. Podczas praktyki OJT na stanowisku executive controller (KRL EC) w systemie pojawił się alarm o potencjalnym konflikcie „conflict perdition” pomiędzy DH8D, a SF34 w konfiguracji jeden za drugim (z tyłu szybszy DH8D). Załoga SF34 otrzymała polecenie zniżania do FL 170. Pilot rozpoczął zniżania, ale jednocześnie poprosił o pozostanie na FL190 ze względu na występujące oblodzenie na FL170. KRL EC wydaje instrukcję zniżania do FL180 z powodu ruchu (tym samym momencie włącza się alarm czerwony STCA), pilot potwierdza instrukcję zniżania do FL180. Statki powietrzne zbliżyły się na odległość około 6 NM przy wymaganym minimum separacji 7 NM.
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Saab 340 oraz De Havilland Canada Dash 8
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 169/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0169_rk.pdf | 226.94 KB |