Lokalizacja
Opis: W dniu 09.07.2014 na lotnisku Radom Piastów około godziny 11:30 wystartował samolot nr 2 do strefy nr 1 usytuowanej na północy wschód od lotniska w odległości ok 7 km. O godzinie 11:52 załoga samolotu nr 2 poinformowała, że zakończyła zadanie w strefie. Około godziny 11:53 wystartowała załoga samolotu nr 1 wykonując standardowy krąg nadlotniskowy. Samolot pilotowany był przez ucznia. Podczas wykonywania drugiego zakretu instruktor, po podniesieniu prawego skrzydła do góry, zauważył w odległości ok 50 m zbiżający się z kierunku odchylonego od osi samolotu w prawo o ok 15º inny samolot. Instruktor natychmiast przejął stery i znacznie zwiększył przechylenie w zakręcie do pozycji skrzydeł w pionie. Pomimo wykonania tego manewru nastąpiło zderzenie samolotów w powietrzu na wysokości ok 800 – 900 stóp agl. Samolot nr 1 wszedł w korkociąg, z którego instruktor wyprowadził na wysokości ok 150 stóp agl i wylądował awaryjnie w terenie przygodnym. Lądowanie zakończyło się kapotażem. Instruktor i uczeń nie odniesli obrażeń i o własnych siłach opuścili samolot. Po zderzeniu samolot nr 2 spadł w pozycji plecowej do stawu hodowlanego. W wyniku upadku samolotu instruktor i uczeń ponieśli śmierć. W samolocie nr 2 stwierdzono brak poszycia części tylnej kadłuba przed usterzeniem pionowym i brak prawej połówki usterzenia poziomego.
Miejsce zdarzenia: Jedlińsk
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 152 oraz Cessna F 152
Znaki rejestracyjne: SP-KGK oraz SP-APL
Numer akt: 1020/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1020_rw.pdf | 284.16 KB |
2014_1020_a.pdf | 18.73 MB |
2014_1020_rk.pdf | 3.15 MB |