Lokalizacja
Opis: W dniu 09. 12. 2014 roku zostało zaplanowane przebazowanie operacyjne samolotu po trasie EPGD-EPWA. Po starcie z lotniska EPGD w trakcie początkowego wznoszenia-na wysokości około 3000 ft-zielona lampka prawidłowej pracy systemu AUTOFEATHER lewego silnika zgasła.Przy prędkości 150 kt zgodnie z SOP/AFM, system Autofeather został wyłączony. Zakładając usterkę systemu Autofeather, załoga wykonała procedurę non-normal checklist- AUTOFEATHER FAIL i zgodnie z planem kontynuowała lot do EPWA. W trakcie zniżania, na trawersie punktu ERLAK, autopilot pracował w trybie HDG. Załoga otrzymała zgodę do przechwycenia LOC oraz zgodę na podejście do lądowania według ILS RWY 33. Po wciśnięciu modułu APP, autopilot rozłączył się oraz pojawiły się ostrzeżenia/flagi: FD czerwona flaga na EADI (CPT side) i COMPUTER, czerwona flaga na ADI. Pilot lecący kontynuował lot wykonując podejście manualne, zakończone lądowaniem na lotnisku EPWA bez następstw. Po zakołowaniu na płaszczyznę postojową bazy, samolot został zawieszony w eksploatacji i przekazany do SOT Warszawa-Okęcie.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Gdańsk-Rębiechowo (EPGD)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PIAGGIO P180 Avanti I
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2197/14
Powiązane raporty: 2153/14
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_2153_rk.pdf | 219.11 KB |
2014_2197_rk.pdf | 219.08 KB |