Lokalizacja
Opis: Pilot szybowca wykonywał lot do trzeciego zakrętu, a następnie do czwartego bez ponownej próby nawiązania łączności radiowej. Sytuację tę pilot szybowcowy uzasadnił koniecznością zachowania ciszy radiowej podczas startu szybowca za wyciągarką. W tym samym czasie samolot Cessna 152 wykonywał lot po lewym kręgu samolotowym. Uczeń pilot samolotowy zgłosił kierującemu lotami, że znajduje się na pozycji z wiatrem do pasa „trzy zero”. Kierujący lotami odpowiedział, że samolot ma kolejność „jedynka” do pasa w użyciu. Uczeń pilot kontynuował lot do trzeciego zakrętu, a następnie pomiędzy trzecim a czwartym zakrętem przeszedł na zniżanie. W tym samym czasie do czwartego zakrętu po prawym kręgu zbliżał się szybowiec Puchacz. Pilot szybowca oraz instruktor pilot w samolocie w tym samym momencie dostrzegli się na kursach przeciwnych do swojego lotu. Pilot szybowca ocenił odległość do samolotu na około 100 metrów z przodu lekko poniżej z prawej strony. Pilot samolotu ocenił pozycję szybowca na około 100 do 110 metrów z przodu lekko z prawej strony i powyżej. Odległość ta w ich ocenie była na tyle mała, że instruktor pilot w samolocie przejął stery od ucznia i wykonał, podobnie jak pilot szybowca, manewr wymijający, każdy w swoją lewą stronę. Po minięciu się w pierwszej kolejności wylądował szybowiec a następnie samolot.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Nowy Targ (EPNT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: SZD 50-3 /Cessna-152
Znaki rejestracyjne: SP-4015 / SP-KER
Numer akt: 1598/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
raport_koncowy_1598_19.pdf | 665.17 KB |