Opis: Podczas lotu samolotu na trasie z lotniska Reina Sofia (GCTS) do Poznania (EPPO) wygenerowane zostało ostrzeżenie MASTER CA UTION - FLT CONTROLS B LOWPRESSURE. Załoga wykonała odpowiednią NNC po czym zauważyła stopniową utratę płynu w systemie hydraulicznym B (utrata około 1% na 30 min) 84 % do 81 % do czasu rozpoczęcia zniżania. W związku z tym wykonała odpowiednie listy kontrolne związane z ewentualnymi problemami podczas podejścia i lądowania i dotyczącymi utraty płynu hydraulicznegpo. Podczas zniżania, po wypuszczaniu klap włączył się automatycznie system STB RUDDER. Skonfigurowanie samolotu do lądowania odbyło się bez problemów. Po wydaniu polecenia przez kontrolera organu kontroli zbliżania (APP) nakazującego nawiązanie łączności radiowej z kontrolerem organu kontroli lotniska (TWR) załoga wprowadziła niepoprawną częstotliwość TWR - 119,775 MHz zamiast 119,975 MHz i wykonała lądowanie, błędnie uznając, że otrzymała zezwolenie od organu ATC.
Miejsce zdarzenia: na trasie z lotniska Reina Sofia (GCTS) do Poznania (EPPO
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: B738
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1170/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20171170rk.pdf | 287.02 KB |