Usterka instalacji rozrusznika w samolocie PZL-110 Koliber SP-TKH w trakcie lotu 117/05

Data zdarzenia: 
12 July, 2005 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
50° 11' 35.9988" N, 22° 6' 15.0012" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 117/05

Miejsce zdarzenia: Nienadówka k/Rzeszowa
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot PZL-110 Koliber
Znaki rejestracyjne: SP-TKH

Przyczyna incydentu:
Wadliwa praca elektrycznego stycznika sterującego pracą rozrusznika silnika samolotu.

Okoliczności sprzyjające zaistnieniu zdarzenia lotniczego:
Niewłaściwy dobór rodzaju sygnalizatorów stanu awaryjnego i ich nie ergonomiczne
umieszczenie w tablicy przyrządów.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje następujący zastosowane środek profilaktyczny:
zablokowanie filtrów lampek sygnalizacyjnych na samolotach PZL-110 Koliber w położeniu
tylko do lotów dziennych.

Zalecenia zaproponowane przez komisję:
1. w czasie najbliższego szkolenia instruktorów wykonujących loty w OKL zwrócić
szczególną uwagę na znajomość procedur zawartych w IUwL.
2. po zakończeniu prac nad incydentem kopię dokumentacji przekazać do TWR Rzeszów.
3. Zwrócić się do ARL o umieszczenie w AIP procedury utraty łączności radiowej przez
samoloty wykonujące loty w CTR Rzeszów.

ZałącznikWielkość
2005_117_U.pdf63.3 KB
comments powered by Disqus